Grafik-Import imporiert Seitengröße mit

Discuss functionality of QuarkXPress 2018 and QuarkXPress 2018 Pro (Mac App Store variant).

For Digital Publishing functionality please refer to forums in the "Digital Publishing" group.

Want to discuss with hundreds of fellow QuarkXPress fans and interact with the QuarkXPress team? Then join our Facebook Group please, where every day dozens of questions are being asked and answered: https://www.facebook.com/groups/quarkxpress/
Post Reply
kazu

Grafik-Import imporiert Seitengröße mit

Post by kazu » 21 Aug 2018, 10:23

Beim Import von Grafiken in einen Grafikrahmen wird die Größe der Grafik anhand der vom Grafiker angelegten Seitengröße angezeigt, nicht die Größe der Grafik selbst. Legt ein Grafiker beispielsweise eine 5 x 6 cm große Grafik auf einem A3 Bogen an, importiere ich einen A3 Bogen mit der darauf liegenden Grafik. Mir bereitet das beim positionieren von Grafiken Schwierigkeiten, ganz besonders dann, wenn ich die Grafik, nicht die transparente leere Seite, auf eine einheitliche Größe skalieren möchte.

Frage: Lässt sich beim Import von Grafiken die Einstellung ändern, so das die Grafik ohne canvas importiert wird. Bei Logos wäre das ebenso recht praktisch.

If you import graphics into a graphic frame, the size of the graphic is displayed according to the page size created by the graphic designer, not by the graphic size itself. For example, if a graphic artist creates a 5 x 6 cm graphic on an A3 sheet, I import an A3 sheet with the graphic on it. This makes it difficult for me to position graphics, especially if I want to scale the graphics, not the transparent blank page, to a uniform size.

Question: Is it possible to change the settings during import of graphics so that the graphic will be imported without canvas. This would also be quite practical for logos.

Post Reply

Return to “QuarkXPress 2018 and QuarkXPress 2018 Pro: General”